Klar til avgang!

Sist søndag var det et klart flertall for at menigheten ønsker å være med på den spennende reisen som «Menighetsskolen» vil hjelpe oss med. Dét blir en spennende reise jeg gleder meg til!

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Akkurat nå vil jeg bruke bildet av en varmluftsballong som en metafor på denne reisen.

Siste søndag i høstferien hadde vi kveldsmøte med kveldsmat sammen. Rundt bordene delte mange ord, bilder og sang til oppbyggelse og oppmuntring. Anne-Siv Unhammer delte et bilde hun hadde fått av en varmluftsballong. Du vet, ikke sånn bursdagsballong, men en sånn stor en som brukes som luftfartøy. Og dette bildet opplevde jeg talte til oss alle som menighet.

Hun så nemlig for seg en slik ballong, klar til avgang, men som ikke tok av fordi den fortsatt var festet til fortøyningene.

Det kan være skummelt å fly i en ballong. Fortøyningene er en måte å kontrollere ballongen så den ikke stiger når butangassen fyres opp. Der oppe er det vinden som helt og fullt styrer ballongens ferd. «Piloten» bare kan styre ballongens mer eller mindre oppdrift ved hjelp av butangassen som varmer opp lufta i ballongen.

Derfor må vi spørre oss selv:

Hva er det jeg holder fast på som kan være et hinder for å bli med på den reisen Gud vil ha meg?

Det er nemlig svært nyttig å la Gud få lov til å peke på den enkeltes «fortøyninger» når vi nå faktisk går i gang. For dette er Menighetsskolens «første oppgave»:  Å skru opp for den åndelige temperaturen i menigheten!

På disse arenaene vil du merke det helt konkret:

– Bønnemøter mandag i oddetallsuker kl 19.30

– Bønnevandring rundt Mosvoldtjernet torsdager kl 10.00 (Oppmøte v Frelsesarmeen)

– Alle kveldsmøter (lovsangskvelder, kveldsmat-kvelder)

– Cellegruppene + connectgruppene oppfordres til å be spesielt

– Vi arbeider med å etablere et eget bønneteam i forkant av hvert søndagsmøte.

– Vi vil lage en «bønne-barna» forbønnskasse.

Er det noe du tenker eller lurer på i forhold til menighetsskolen, så ikke nøl med å ta kontakt med noen fra lederskapet. Vi ønsker at denne reisen skal være en god opplevelse for alle!

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.