Inspirerende helg med Gordon Kleppe

Pastor i Herøya Misjonskirke, Gordon Kleppe, holdt et inspirerende seminar lørdag og talte også på gudstjenesten søndag.

Kleppe, som for øvrig er far til vår pastor Markus Kleppe, overtok ansvaret fra Misjonskirken på Herøya i Porsgrunn sammen med sin kone Bodil for 15 år siden. Den gang var menigheten døende og gjennomsnittsalderen i menigheten var over 80 år. Menigheten er fortsatt ikke stor, men de driver et utstrakt diakonalt arbeid med stor påvirkningskraft i nærmiljøet. Og de har et utstrakt barne- og ungdomsarbeid. I tillegg har de etablert Herøya Nærmiljøsenter som en Frivilligsentral i tilknytning til kirken, som de får statlige midler til å drive.

Det var to flotte dager med Gordon Kleppe der han både inspirerte og utfordret forsamlingen. Vi kan ikke kopiere Herøya, men kan absolutt ta med oss mange av tankene som ble presentert og se hvordan vi i vår menighet kan gjøre noe for å være enda mer utadrettet og ha betydning for vårt eget nærmiljø.

Takk for besøket, Gordon – og velkommen igjen!

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.

Langfredag musikkvideo

Gaither Vocal Band fremfører påskesangen «It Is Finished» live i  Sydney Opera House i 2003.