Helhjerta og raus

Abraham lot seg ikke distrahere av lettvinte løsninger og fristelser. Josef betalte prisen for drømmene Gud ga uten å bli bitter. Drømmene som tilsynelatende handlet om berømmelse og ære, handlet egentlig om å redde liv.

Av pastor Maria Morfjord

I den prosessen som menigheten er i nå, så vekkes det mange drømmer. Gudgitte drømmer! Samtidig kommer vi til et punkt hvor vi også innser at selv gudgitte drømmer har en pris. Jesus har kjøpt oss fri – la ikke det være noen tvil! Der kan vi ikke legge en millimeter til med alt vi har. Og ikke kan jeg med all min vilje og raushet frelse én eneste sjel.

Men det vi kan betale, bokstavelig talt, er kostnadene knyttet til el og brannvern på bygget vårt. Noe vi på skremmende vis nettopp ble minnet om hvor viktig det er med ordentlig brannutstyr. Da Musikkens Hus ble tent på forrige uke, har samme par sannsynligvis prøvd seg på vår tomt også, da det var tydelig tegn til brann i en av søppeldunkene våre. Heldigvis har denne bare sluknet uten å gjøre skade.

Vi har nå noen store regninger som skal betales (som ikke skyldes brannen på nabotomten, hvis noen ble i tvil). El- og brannsikkerhet har vært helt nødvendig å gjøre noe med, men har ikke har vært budsjettert. Vi trenger derfor å styrke driftskontoen vår med ytterlige 70.000 kr i tillegg til normale inntekter innen nyttår.

Abraham var helhjerta. Josef var raus. Hva med oss? Vi trenger et økonomisk løft av helhjerta og rause medlemmer. Vi håper du med glede vil være med. Gud velsigne deg!

Kontonr til driftskontoen: 2801.47.53070

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.