Grill en kristen

Torsdag denne uka hadde Skolelaget på Eilert Sundt tidenes største samling midt i skoledagen. Med kebab-pizzaer fra Bakerens Pizza, inviterte de resten av videregående til «Grill en kristen» og sprengfylte lokalet de hadde.

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Altså – «Kom og spør oss om hvorfor vi tror på Jesus og alt det der om kristendommen!» Det er veeeldig modig handling av ungdommene. De vet at det kan jammen meg gå begge veier!

«Dette er hverdagen til våre barn», sa Jan Erik Unhammer da jeg spurte hvordan det hadde gått (han var en av dem som satt i panelet og skulle svare på spørsmål). Våre ungdommer møter heftig motstand som krever ei rotfesta tro. Får de dette i oppveksten?

«Grill en kristen» minner meg om Apostlenes Gjerninger. Den kunne jo kanskje hatt denne undertittelen? For det ble de første kristne. Modige Jesus-etterfølgere ble forhørt under sterkt press: «Med hvilken kraft og i hvilket navn har dere gjort dette?» All slags folk diskuterte med dem. De ble presset, pisket og fengslet, – ja noen ble drept! Men folk kunne ikke stå imot den visdom og ånd som disiplene talte med. Evangeliets DNA er å nå ut dem som ikke har hørt eller tror, med de gode nyhetene. Og Den hellige ånd fyller oss slik at vi blir i stand til å gjøre det.

Kanskje vi skal la oss utfordre av ungdommene? La oss be Gud om å åpne hjertet vårt for det som ligger på Hans hjerte i Farsund, og fylle oss med hellig ånd og frimodighet.

«For dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner», sier Jesus.

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.