Friske skudd!

«Se, jeg gjør noe nytt. Nå spirer det fram. Merker dere det ikke? Ja, jeg legger vei i ørkenen, elver i ødemarken.» Jes 43:19

Maria profilAv pastor Maria Morfjord

Nå popper naturen med alt som den skjulte i hemmelighet over vinteren. Det som bare lå som en drøm, blir nå til virkelighet.

Slik er det også i Farsund Misjonskirke nå! Mye har ligget latent og det har blitt «ruget på», men nå er tiden hvor drømmer blir til virkelighet. Ja, det er allerede i gang!

Merker dere det ikke? Kjenner dere ikke hvordan det sitrer av liv i det som skjer? Vel, hold fast – det kommer mer!

Søndagene 12. og 19. mai får du høre fra 2 undergrupper fra Vekst-teamet. Først ute er gruppen som har kostet støv av menighetens historie. De har funnet GULL! Så dette må deles med resten av menigheten! Lovsangskvelden 19. mai får vi høre hva gruppen for ekstern analyse har funnet ut. De har gjort en kjempejobb med å intervjue mange sentrale personer i byen, og de sitter igjen med et tydelig bilde av hvilke behov vi kan møte.

Skal vi la slik kjempeinnsats og viktig kunnskap bare munne ut i et dokument som havner i skuffen? Nei, på ingen måte! Derfor har vi også valgt å bruke noen søndagsmøter til å dele dette med alle. Og dette vil ruste oss godt til menighetsmøtet 22. mai hvor vi, med alt vi har i bagasjen fra menighetsskolen, skal se framover. Vi er midt i en veldig spennende prosess!

Kirkens fødselsdag – pinsen – skal vi i år feire sammen med Frelserens kirke.

Og du har vel fått med deg at det blir menighetsweekend til høsten? 30. aug – 1. sept på Åpta. Sett av helga for den vil du ikke gå glipp av!

Etterhvert vil det dryppe inn en del info på hjemmesiden, så sjekk den jevnlig for å holde deg oppdatert 🙂

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.

Langfredag musikkvideo

Gaither Vocal Band fremfører påskesangen «It Is Finished» live i  Sydney Opera House i 2003.