Filip ble døpt i Misjonskirken

Det var en fin høytidsstund i Misjonskirken da lille Filip Andreassen ble døpt av sin morfar Tor Øystein Holm.

Familie og venner i menigheten ble vitne til en flott stund da Filip ble døpt. En tydelig stolt bestefar, Tor Øystein Holm, stod for selve dåpshandlingen, mens pastor Maria Morfjord først forklarte hva vi i Misjonskirken og Misjonskirken Norge legger i dåpen og den praksis vi har med å åpne opp både for barnevelsignelse og barnedåp. Det var mamma Marit Andreassen som bar Filip til dåpen, mens pappa Arnt Jørund og tre stolte storesøsken var vitne til det hele på plattformen sammen med fadderne.

Før selve dåpen ble det sunget en flott dåps- og velsignelsessang som Arnt Jørunds søster har skrevet. Sangen og lovsangen var ved Mai Britt og Svein Morten Havaas, samt Wenke Heimvoll. De hadde også med seg Filips storesøster Stine på den nevnte dåpssalmen. I tillegg sang Stine vakkert etter dåpen: «Hvert barn er Guds under – og vi vil at du skal eie en tro på Ham der oppe. Han som sendte deg til oss!»

Pastor Maria Morfjord talte for øvrig i gudstjenesten, mens møtet ble ledet av Inge Eikeland. En

ny flott stund i Misjonskirken.

Se bilder fra dåpshandlingen i bilderiggen ovenfor. De er tatt av Svein Morten Havaas og Inge Eikeland.

Lovsang, tekstlesing, nattverd og vitnesbyrd

Det er stikkord for kveldsmøtet i Misjonskirken skjærtorsdag 28. mars kl. 19.00.

Påskegudstjeneste på Varbak palmesøndag 24. mars 2024.

Flott påskesamling på Varbak

Palmesøndag, 24. mars, var rundt 40 mennesker samlet til en enkel gudstjeneste med påfølgende påskevandring på Varbak.

Velkommen til Onsdagskafé

Onsdag 20. mars kl. 12.00 er du velkommen til en ny onsdagskafé i Farsund misjonskirke.

Påsken i Misjonskirken

Dette er hva som skjer i og i regi av Misjonskirken denne påsken.

Norwegian Gospel Singers synger «Store og mektige».

Barnekirke, gudstjeneste og middag

Kommende søndag 17. mars er det duket for barnekirke igjen. Det blir også gudstjeneste og servering av felles middag etter samlingene.

Evelina Gard og Putte Nelsson fremfører «Salige Visshet» under Allsång på Rörstrand.

Gudstjeneste søndag kl. 11.00

Pastor Markus T. Kleppe taler på gudstjenesten søndag 10. mars kl. 11.00.

Gjensyn med Christine på Alle sammen

Førstkommende søndag 3. mars kl. 11.00 er det klart for et nytt Alle sammen-møte. Der blir det gjensyn med Christine Watne Kristiansen - og vårt nye barnekor Voice of Joy.