Et drivhus full av håp!

Ute i drivhuset mitt står det litt av hvert.

Det største som kanskje virker mest imponerende er sitrontreet. Og nå er jeg jammen spent på om jeg får frukt på det. Det blomstrer så kjapt og villig – men jeg vet at frukten er langsom og skjør i veksten, så jeg passer ekstra på. Tomatplantene er enda ganske små. For å ikke snakke om jordbør- og agurkfrøene jeg sådde for noen uker siden. Jeg er litt usikker på om det skjer noe under overflaten der, kanskje er det rett og slett for kjølig? Akkurat nå er det i hvert fall litt hummer og kanari av ting som er sådd og jeg venter spent på hva det blir til. Jeg har jo tro på at frøene har kraft og liv i seg! Men jeg er ganske sikker på at det er lite som hadde overlevd utenfor drivhuset.

I Farsund Misjonskirke er det litt av hvert av folk. Noen blomstrer, eller står med moden frukt. Noen er enda spede i veksten, og noen har just blitt plantet og vi aner ikke helt hva som skjer under overflaten.

Men felles for oss alle er at vi trenger et godt sted for å vokse og modne i troen og livet. Derfor er vi her, og derfor har Gud gitt oss til hverandre! Og vi venter ikke med å ta de spede og skjøre «plantene» innenfor til vi synes de er store nok. Som Lars Råmunddal sier: «Menigheten er ikke et utstillingsvindu, men et veksthus.» Vi samles ikke for å imponere hverandre, men fordi vi faktisk trenger Jesus og ønsker at fellesskapet skal være et godt sted å komme med livene våre slik de faktisk er – og derfra vokse i troen. Ikke sant?

DU er derfor så viktig! Din varme og inkluderende måte å møte nye og gamle, unge og eldre i Misjonskirka, er avgjørende for vekst-klima, og for at nye mennesker ønsker å bli i fellesskapet. På den ene siden vil vi være tydelig på at vi vil vokse – både i dybde og bredde. Samtidig er det viktig å huske at vekst ofte skjer langsomt, hvor Gud arbeider på forskjellige steder i livene våre. Takk til deg som er tilstede med raushet! Takk til deg som tar med deg nye mennesker inn i fellesskapet!

Nå har vi en kort periode med en anelse «gjenåpning» før sommerferien og vi er håpefulle på at vi kan ha fysiske samlinger uavbrutt fram til ferien. Vi er alle litt ute av «rytme», så nå gjelder det å bestemme seg for å komme i hakk. En god avslutning gir håp og mot for høsten der framme! For dem som ønsker å vente med det større fellesskapet til de er fullvaksinerte, så har vi full respekt, og gleder oss til å se dere når dere er klare.

Med ønske om Guds velsignelse over deg og ditt hus.

Kjærlig hilsen fra pastor Maria Morfjord

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.