– Det er nå det begynner

Menighetsskolens modul 1 er ferdig. Nå begynner en spennende reise.

– Det er nå det begynner. Slik avsluttet menighetsrådgiver Kjell Birkeland sin undervisning i modul 1. Da hadde rundt 60 interesserte og dedikerte menighetsmedlemmer – fra ungdom til de eldste i forsamlingen – vært igjennom to dager med undervisning, gruppesamtaler og fellesskap. Og ikke minst et deilig måltid med fortreffelig kyllingsuppe.

En spennende reise tar til nå.

Nå skal et Vekst-team settes ned – et team som skal jobbe – sammen med menigheten – blant annet for å revitalisere bønnearbeidet, finne menighetens bibelhistorie og kartlegge både menigheten og vår plass i lokalsamfunnet. Styret har allerede begynt sånn smått å jobbe med sammensetningen av dette teamet. Det blir spennende!

I løpet av lørdagen på Menighetsskolens modul 1 fikk deltakerne blant annet jobbe med to ulike ledertyper; katalysatoren og stabilisatoren – gründertypen som gjerne skaper litt kaotiske tilstander for å få til noe nytt, og den mer stabile som sørger for mer ro i rekkene og at «båten flyter». Budskapet er klart: En sunn og misjonal menighet trenger begge deler. Men i menigheten vår – som de fleste kategoriserer som stabil, trenger vi å fremelske flere katalysatorerer. Det blir viktig fremover.

Dagen ble avsluttet med forbønn for lederskapet og for resten av menigheten. Kjell Birkeland og Thomas Aas Pedersen ble takket for flott undervisning med hver sin konfekteske. Tusen takk for en flott helg til både dem og alle som deltok.

Se bilder fra lørdagen i bilderiggen ovenfor.

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.