40 dager

Onsdag 13. februar er det askeonsdags gudstjeneste. Da starter vi den eldgamle kirketradisjon å være i 40 dagers faste før påske. Faste kan dog være mye mer enn bare faste fra mat.
I år som i fjor, vil vi oppfordre hvert hjem til å leve noen hakk mer nøkternt og raust enn vanlig standard gjennom disse 40 dager. Ta gjerne barna med i denne prosessen i den grad det er fornuftig. Det kan bety at maten lages enklere og billigere. Bilen kjører mindre og beina brukes mer. Lørdags-godteri halveres. Ideene til å leve enklere kan være mange. Men ikke bare på kroppens bekostning vil vi oppfordre til nøkternhet og faste. Også når det kommer til hva du fyller ditt indre liv med. Ukritisk bruk av f. eks. TV, film og internet kan være som å spise godteri rett før middag – det stilner din åndelige sult med mindre sunt innhold og kveler din appetitt på det beste.

Poenget med kristen nøkternhet og faste er ikke selv å spare, men å la det komme noen andre til gode. Vær derfor raus med å spre velsignelser for dine naboer, kollegaer, nye landsmenn, aleneforsørgere og eldre i en praktisk betydning. Tenk for en forskjell vi kan gjøre!
Og selv om vi senker standarden på noen områder, trenger du ikke «sulte»: fyll deg opp med godt fellesskap, Guds Ord og bønn.

Hvis du vil være med å støtte en av de nyplantede menigheter i Misjonsforbundet, kan du ha ei sparebøsse hvor dere som familie legger oppi de kronene som er spart gjennom en billigere leve-standard. Dette samler vi inn rett rundt påske.

Følg med på hjemmesiden – etterhvert kommer det forslag til hva du kan fylle disse dagene med. Og ja, det blir felles frokost og bønn i kirka, som i fjor 🙂

Søndagens tema: «Tjen hverandre»

Førstkommende søndag 21. april kl. 11.00 fortsetter pastor Markus Kleppe temaserien «Hverandre».

Årets konfirmanter: Bak fra venstre: Kamilla Engeland Albrektsen, Kelly Alina Jacobsen, Marius Lobben, Martin Vennebo Turøy og Sara Louise Fabrot Gill. Foran fra venstre: Elias Kjørkleiv Gradert, Ida Sofie Skog, Irian Risbakken og Jenni Hjelle Syrdal.

Nå skal de konfirmeres

Lørdag 20. april kl. 11.00 skal denne flotte gjengen stå til konfirmasjon.

CeCe Winans synger «Why Me, Lord».

Huskefinger. Husk!

Husk årsmøtet søndag kl. 18.00!

Søndag 13. april klokken 18.00 er det menighetens årsmøte. Alle medlemmer oppfordres til å møte.

Martin Kolsrud.

Han taler på søndagens gudstjeneste

På gudstjenesten søndag 14. april kl. 11.00 er det Martin Kolsrud som taler Guds ord.

Per-Erik Hallin & Friends fremfører «Gospel Train».

Gudstjeneste og barnekirke

Søndag 7. april kl. 11.00 er det igjen barnekirke i Misjonskirken. Og det er gudstjeneste samme tid. Og alle kan få middag etterpå.

Sangere og musikere fra Misjonskirken og Sentrumkirken ledet i lovsang.

Flott felleskirkelig påskegudstjeneste

Kirkene i Farsund by står sammen om påskeinstallasjonen på Varbak. 1. påskedag holdt de også felles påskefeiring sammen samme sted.

Påskemorgen musikkvideo

David André Østby fremfører «Graven Er Tom» live i Markus kirke.